Mijn laatste week,.. - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Renate Wouters - WaarBenJij.nu Mijn laatste week,.. - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Renate Wouters - WaarBenJij.nu

Mijn laatste week,..

Door: RenateWouters

Blijf op de hoogte en volg Renate

30 Juni 2012 | Cyprus, Nicosia

Dit is een van mijn laatste berichten aangezien ik dinsdag alweer naar Nederland kom.
Mijn laatste weken waren zo druk dat ik niet eens in de gaten had dat de tijd zo snel ging! Ik heb dan ook een ontzettende leuke en onvergetelijke tijd gehad!
Vorig weekend (week 25) was redelijk rustig. Ik had echter een lekker lang weekend aangezien ik die maandag, dinsdag en woensdag lekker aan het strand heb doorgebracht! Ik ben namelijk met Cunera naar hun strandhuisje in Protaras gegaan om daar mijn periode in Cyprus goed af te sluiten. En hoe kan dat beter dan lekker van zon, zee en strand te genieten. We zijn zowel naar Fic Tree Beach als Konnos Bay geweest. Ook hebben we onszelf lekker verwend met een vis pedicure. In de avonden zijn we lekker gaan uit eten een we hebben woensdag ochtend ook nog zelf heerlijke tiramisu gemaakt (die nu natuurlijk allang op is ;D).

Donderdag ging ik weer naar stage wat best raar was aangezien het vrijdag al mijn laatste dag zou zijn.
Ik had dan ook donderdag avond een heerlijke taart in Renate stijl gekocht (natuurlijk chocolade) als afscheid.
Ook heb ik wat laatste foto's van het bedrijf en de mensen gemaakt zodat ik ze niet kan vergeten als ik weer terug ben. Ik zou deze onvergetelijke periode in mijn leven zoiezo nooit vergeten.
Vrijdag ben ik ook met Laura, Annabel en .... uit eten geweest voor afscheid. Niet alleen voor mij maar ook voor Annabel aangezien zij die zaterdag ochtend alweer terug gaat naar huis.
Verder ga ik morgen (zondag) nog van de laatste stranddag genieten en dan moet ik toch echt vaarwel zeggen tegen de prachtige stranden en de helderblauwe zee.
Ook ben ik al verder aan het inpakken. Dan dringt het pas echt door dat je tijd er bijna opzit. Zo zei mijn vader donderdag dat ik al over vier dagen terug kwam. Vier dagen! Ik kon het even niet geloven omdat het zo ontzettend dichtbij klonk. En hoewel ik het hier leuk heb gehad en hier best nog wat langer zou willen zitten begon ik steeds meer aan thuis te denken. Waarschijnlijk omdat ik inderdaad weer bijna terug ben.

Ik heb veel geleerd in deze periode (niet alleen op stage maar ook daar buiten). Ik zal er dan ook nooit spijt van hebben dat ik dit gedaan heb en ben trots op mijzelf dat ik het volgehouden heb (wat om eerlijk te zeggen niet zo moeilijk is als je elk weekend een vakantiegevoel hebt).
Als ik - voordat ik zelf voor stage naar het buitenland ging - mensen hoorde praten over hoe het daar was dacht ik altijd dat ze overdreven en dat het te mooi klonk. Maar om eerlijk te zijn is het wel zo. Oké er zaten soms wat slechte dagen bij (dat ik bijvoorbeeld ziek was geworden) en andere kleine dingen. Maar dat weegt niet op tegen de leuke en prachtige dingen die je in zo'n land meemaakt en ziet. Ik raad het dan ook echt aan als je de kans krijgt.

Nu ik zo mijn koffer zie liggen denk ik ook steeds meer aan het afscheid dat ik moet nemen van de mensen die ik hier achter moet laten. Ik weet nu al dat ik bij bepaalde mensen waarschijnlijk toch een brok in mijn keel krijg aangezien ze in zo'n korte periode toch echt een deel van mijn leven zijn geworden.
Ik kom nu misschien sentimenteel over, maar afscheid nemen is iets wat nooit wennen zal en waar ik altijd moeite mee zal hebben.

Ik zal iedereen hier missen, maar ik zal met een brede lach terug komen om iedereen weer te zien die ik de afgelopen vijf maanden zo gemist heb.
Tot snel in Holland!!

  • 01 Juli 2012 - 17:06

    Nel:

    Leuk om al je reisverslagen te lezen. Je hebt zo te lezen van alles meegemaakt , en nu is het op het eind allemaal een beetje dubbel. Je wil graag naar huis maar je bent het inmiddels zo goed gewend geraakt, dat ook afscheid nemen op Cyprus weer moeilijk is. Volgens mij heb je een geweldige tijd meegemaakt,die je altijd je hele leven als bijzonder bij zal blijven. Goede reis naar huis en tot ziens.(trouwens nog bedankt voor je mooie kaart uit Cryprus) groeten van Nel en verdere fam.

  • 04 Juli 2012 - 09:35

    José:

    Hi Renate,

    Weer lekker thuis?
    Goede reis gehad?
    We zullen ze daar de groeten doen van je.

    Groetjes,
    José

  • 10 Juli 2012 - 10:47

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

  • 26 November 2013 - 22:33

    Suzanne Van Norden:

    Hallo Renate, ik weet niet of dit nog werkt, maar ik heb een vraag voor je: mag ik een stukje van jouw reisverslag over de doop van Aris gebruiken in mijn boek over schrijfonderwijs aan basisschoolkinderen? Ik heb je tekst namelijk gebruikt in een les als voorbeeldtekst. Graag hoor ik van je of je dit goed vindt. Het boek komt in februari 2014 it bij uitgeverij Coutinho.
    Dank voor je antwoord!
    Suzanne van Norden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cyprus, Nicosia

Cyprus

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2012

Mijn laatste week,..

11 Juni 2012

Strand weekend

06 Juni 2012

Lang Weekend

27 Mei 2012

Selena

14 Mei 2012

De doop van Aris
Renate

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 3581
Totaal aantal bezoekers 21705

Voorgaande reizen:

27 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Cyprus

Landen bezocht: