Lang Weekend - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Renate Wouters - WaarBenJij.nu Lang Weekend - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Renate Wouters - WaarBenJij.nu

Lang Weekend

Door: RenateWouters

Blijf op de hoogte en volg Renate

06 Juni 2012 | Cyprus, Nicosia

Er is alweer een week voorbij waardoor ik nog maar vier weekjes op Cyprus ben. Nu gaat het echt heel snel en lijken mijn weekenden ook veel te vol gepland.

Deze week (22) had ik weer een flashback naar mijn eerste weken. De voorband van mijn fiets was namelijk lek waardoor ik weer naar stage moest lopen (iets wat ik al een tijdje niet meer gedaan had). Ik verbaasde me er zelfs over hoe ver het lopen was,..
Vrijdag hadden we weer een borrel van de Nederlandse vereniging en hoewel er niet veel mensen waren was het wel heel erg gezellig! De volgende dag was het helaas niet uitslapen aangezien ik samen met Laura en Annabel lekker naar het strand ging (waar ik uiteraard wel geslapen had ;D). Helaas liep het allemaal iets anders dan we gedacht hadden.
Een huisgenoot van Annabel zei namelijk dat er vlak bij de boulevard van Limassol een ander mooi strand was die ook niet zo druk bevolkt zou zijn met toeristen. Het zou van de nieuwe haven maar vijf minuten lopen zijn.
Tip. Een Cyprioot kan niet inschatten hoelang iets lopen is aangezien ze zelf nooit lopen!
We liepen namelijk al meer dan een half uur rond voordat we er genoeg van hadden en besloten te gaan liften. Gelukkig zijn ze hier heel aardig en stopte er nog geen minuut later een auto waar we in mee konden rijden.
Aangekomen bij het strand ''Lady's Mile'' konden we eindelijk genieten van de zon. Het was echter zo warm dat we zowat van onze handdoeken zweetten en dus steeds maar een verfrissende duik namen (wat echt heerlijk was).
Op de terugweg kregen we ook al snel weer een lift waardoor we gelukkig niet heel dat eind terug hoefden te lopen! Eindelijk thuis aangekomen stond daar nog een verrassing op mij te wachten. Ik had er namelijk een huisdier bij. Een hagedis (naam : Rango). Helaas is hij nu alweer weg,..
Zondag was het even een huishoud dagje en zijn we (Laura, Annabel en ik) in de middag door het oude gedeelte van Nicosia gelopen (iets wat ook niet normaal warm was, maar wel heel leuk en gezellig).

Maandag had ik gelukkig nog een vrije dag vanwege Pinksteren waardoor we besloten weer een strand dagje te houden (Annabel kon helaas niet mee omdat haar vriend die dag aankwam). Dit keer gingen we echter wel gewoon naar een vertrouwd strand namelijk Ayia Napa.
Het strand kon je bijna gewoon niet meer zien zo overbevolkt was het. Je moest zelfs over handdoeken lopen om het strand over te steken. Wij lagen gelukkig een stukje verder bij een klein baaitje. Dit ligt vlak achter een hotel waar ze ook een groot zwembad hebben (waar je ook gewoon in kon als je dat wilde). Het verbaasde me eigenlijk dat er niet veel mensen lagen aangezien dit een veel leukere plek was om te liggen. Gelukkig voor ons, omdat het er nu lekker rustig was en we genoeg ruimte hadden.

Na een lekker weekend moest ik echter gewoon weer beginnen met werken. Gelukkig kon Cunera dinsdag mijn fiets naar de fietsenmaker brengen en ophalen waardoor ik hem die avond alweer terug had. Ik bleef gelijk ook gezellig bij Cunera eten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cyprus, Nicosia

Cyprus

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2012

Mijn laatste week,..

11 Juni 2012

Strand weekend

06 Juni 2012

Lang Weekend

27 Mei 2012

Selena

14 Mei 2012

De doop van Aris
Renate

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 21706

Voorgaande reizen:

27 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Cyprus

Landen bezocht: