Selena - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Renate Wouters - WaarBenJij.nu Selena - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Renate Wouters - WaarBenJij.nu

Selena

Door: RenateWouters

Blijf op de hoogte en volg Renate

27 Mei 2012 | Cyprus, Nicosia

Hallo iedereen,
Hier is weer even een update van de afgelopen gebeurtenissen.
Deze week (week 20) kwam mijn zus dan eindelijk naar Cyprus om een weekje van de zon te genieten (en omdat ze mij natuurlijk zo verschrikkelijk veel miste ;D).
Ik keek er al weken naar uit voordat het dan eindelijk 15 mei was. Na een lange dag werken stapte ik gelijk op de bus naar het vliegveld om haar op te halen. Na een uur wachten zag ik het dan eindelijk ; Amsterdam, 21:15, Arrived.
Met mijn camera gereed stond ik voor het hekje te wachten tot ze eindelijk kwam (met die knal roze koffer kon ik haar moeilijk over het hoofd zien). Het was zo raar om haar weer in het echt te zien en ik zou liegen als ik zeg dat het me niks deed.
Na elkaar uitgebreid begroet te hebben gingen we op zoek naar een taxi die ons naar ons hotel kon brengen waar we één nacht verbleven. Die avond zaten we al lekker op een terrasje aan een cocktail en leek het eigenlijk of ik nooit weggeweest ben en we gewoon op vakantie waren.
De volgende dag werden we door een felle zon begroet waardoor we besloten om lekker naar het strand te gaan. Helaas trok het die middag dicht en tegen het einde begon het zelfs te regenen (maar met twee ''wouters'' in het land kon het ook niet anders ;D). Gelukkig was het wel weer droog toen we in Nicosia aankwamen. Die avond zaten we op een leuk terrasje van een Grieks restaurant waar we heerlijke Mezze gegeten hebben.
De volgende dag ging de wekker alweer vroeg aangezien we naar Phapos gingen. Daar hebben we twee uur gelopen voordat we dan eindelijk bij de boulevard aankwamen aangezien de bus niet bij de boulevard stopte (zoals wij verwachtte) maar in the middle of nowhere. Zo kwamen we echter wel op plekken waar je normaal niet zo snel zou komen. Zo kwamen we bij een soort rots wand waar je doorheen kon lopen en de kerk van Saint Paul die de eerste katholieke gouverneur was van de wereld.
De boulevard was trouwens prachtig en we hadden er zelfs een super grote roze pelikaan gezien (later bleek deze echter bij een van de restaurantjes op de boulevard te horen).
Vrijdag gingen we weer een dagje naar het strand (Limassol) om ons kleurtje bij te werken. Natuurlijk moest ik Selena de beroemde Nuovo laten zien waar alle studenten uitgaan waardoor we zaterdag lekker hadden uitgeslapen. Zaterdag bleven we dan ook gewoon in Nicosia om te shoppen in zowel het oude als het nieuwe gedeelte. Zondag zijn we naar Ayia Napa gegaan om weer een strand dagje te houden en verder bij te kleuren. Die avond hebben we gezellig met Debbie ergens gegeten om het weekend mee af te sluiten.
Maandag hadden we eerst uitgebreid ontbeten (we hadden allerlei lekkere hapjes gehaald bij een bakkerijtje) voordat ik even naar mijn werk toe moest voor een skype gesprek met school. Dit was voor mijn eindbeoordeling van mijn Meester Proef waarvoor ik gelukkig geslaagd ben!
Toen ik terug kwam zijn we naar de Turkse kant gegaan en hebben we daar lekker avond gegeten (waar de bediening overigens veel beter is dan in het Griekse gedeelte!).
De week was helaas veel te snel voorbij gegaan want voor we het wisten was het alweer dinsdag,..
Die dag hadden we het ook maar rustig aan gedaan. De laatste dingetjes moesten nog ingepakt worden en voordat we vertrokken hebben we eerst nog lekker op een terrasje gezeten. Daarna was het de koffer halen, checken of ze niks vergeten was en op weg naar de bus naar Larnaca. In Larnaca hebben we nog voor de laatste keer lekker samen gegeten en wat gedronken tot het echt tijd was om naar de bus naar het vliegveld te gaan.
Daar moesten we afscheid nemen aangezien mijn laatste bus naar Nicosia een kwartier later ging en ik anders niet meer terug naar huis kon.
Bij het afscheid moest ik toch ook weer even slikken. Eigenlijk had ik gedacht dat het deze keer makkelijker zou zijn aangezien ik over ongeveer zes weekjes alweer terug naar Nederland ga. Daar had ik me echter toch echt in vergist,..
Ik ben heel blij dat Selena is gekomen! We hebben echt een leuke tijd samen gehad en om eerlijk te zijn kan ik niet wachten om zelf ook weer terug te gaan naar mijn vertrouwelijke omgeving (natuurlijk piep ik wel anders als het echt zover is ;D).

Gelukkig heb ik alweer genoeg afleiding voor de rest van de week. Donderdag ben ik namelijk (met roze koeken die Seleen mee had genomen - een pak hebben we zelf lekker opgegeten ;D) naar Cunera en Pericles gegaan om daar te eten.
Vrijdag is er een afscheid feest in Nuovo omdat veel studenten (waaronder helaas Debbie en Liesbeth) terug naar huis gaan,..
Zaterdag wordt denk ik een schoonmaak dagje aangezien het daar niet echt van is gekomen deze week,..
En Zondag is het dan zover. Het ''echte'' afscheid waarvoor we met een groepje bij Fanous gaan uit eten.
Gelukkig gaat niet iedereen weg. Zo zit Laura hier nog meer dan vijf maanden (zij werkt hier namelijk op de Nederlandse Ambassade) en Annabel vertrekt een paar dagen voor mij (zij loopt stage op de Duitse Ambassade). En natuurlijk Cunera en Pericles niet te vergeten, maar die blijven hier als het goed is nog jaren ;D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cyprus, Nicosia

Cyprus

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2012

Mijn laatste week,..

11 Juni 2012

Strand weekend

06 Juni 2012

Lang Weekend

27 Mei 2012

Selena

14 Mei 2012

De doop van Aris
Renate

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 877
Totaal aantal bezoekers 21706

Voorgaande reizen:

27 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Cyprus

Landen bezocht: