Strand weekend - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Renate Wouters - WaarBenJij.nu Strand weekend - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Renate Wouters - WaarBenJij.nu

Strand weekend

Door: RenateWouters

Blijf op de hoogte en volg Renate

11 Juni 2012 | Cyprus, Nicosia

Week 23
Deze week is net als alle anderen ook weer snel voorbij gegaan. Het weekend helaas nog sneller,..
De tegenvaller van de week was toch wel dat de voorband van mijn fiets vrijdagochtend alweer lek was terwijl we hem dinsdag hadden laten plakken,..

Vrijdag avond ben ik met Laura, Annabel en haar vriend naar een café geweest om de eerste wedstrijd van het EK te kijken (Griekenland - Polen) wat natuurlijk weer een gezellig avondje was.

Zaterdag stonden Laura en ik alweer om 9 uur bij de bus om naar Aya Napa te gaan om weer eventjes bij te kleuren. Maar het was echter zo heet dat we of in de zee lagen of de schaduw opzochten.
Die avond moesten we haasten omdat we kwart voor vijf thuis waren en rond zes uur bij Cunera en Pericles verwacht werden om naar de eerste Nederlandse EK wedstrijd te kijken.
(Nu denk je vast dat we tijd zat hadden, maar we moesten nog een half uurtje daarheen lopen ;D).
Toen we bij Cunera aankwamen was Socratis nog vrolijk aan het spelen en was er ook een ander Nederlands koppel die in Limassol wonen (Marjolein en Stephan). Tijdens de wedstrijd hebben we echt heerlijk gegeten en ondanks dat Nederland helaas verloren heeft was het een super leuke en gezellige avond!

Zondag ging ik alweer naar Cunera omdat ik met hun een dagje meeging naar Larnaca waar de ouders van Pericles een prachtig strandhuisje hebben staan. Het huisje staat namelijk maar een paar meter van het strand! (Palm Beach - deze ligt niet aan de boulevard van Larnaca).
Daar hebben we echt een heerlijke actieve dag gehad aangezien Socratis natuurlijk heel nieuwsgierig was naar alles.
Toen we aankwamen zijn we gelijk naar het strand gegaan waar we eerst door de branding hebben gewandeld. Daarna zijn we ook nog het water ingegaan met Socratis (in een opblaas band voor kindjes).
Je zou verwachten dat het water lekker koud zou zijn maar gek genoeg was het water lauw tot warm! waardoor je er lekker uren in kon liggen (wat Cunera en ik later op de dag dan ook gedaan hebben ;D)
Nadat we opgedroogd waren (ondanks dat het misschien wel 39 graden was, was het wel fris aangezien het heel hard waaide daar) zijn we weer terug naar het huisje gegaan om te gaan eten (middag eten). Iets wat ze hier heel uitgebreid doen! Natuurlijk was het eten zoals gewoonlijk weer heerlijk, waardoor je er ook geen genoeg van kon krijgen. Na het eten hebben we Socratis op bed gelegd (Pericles ging ook Slapen en Eva - moeder van Pericles - bleef rustig voor het huisje zitten met vrienden die aangeschoven waren tijdens het eten. Socratis - vader van Pericles - moest helaas werken (hij moest foto's maken bij een doop in de buurt) waardoor hij er niet bij was.
Hierdoor hadden Cunera en ik tijd om het strand even te verkennen en zijn we over een wandelpad gelopen dat over het strand loopt. Bij terugkomst sliepen ze nog waardoor we weer snel naar het strand zijn gegaan om lekker een uur in het water te dobberen. Het leek net of je in een heerlijk lauw bad lag.
Toen we net opgedroogd waren was iedereen weer wakker en kwam Socratis bij ons in het zand spelen.
Na nog wat fruit gegeten te hebben (watermeloen) begonnen we langzaam op te ruimen om rond zes uur weer naar huis te gaan. Pericles wilde namelijk graag de voetbalwedstrijd kijken om zeven uur.
Daar eindigde mijn dag echter nog niet. Ik gooide alleen mijn tas even binnen om daarna weer op pad te gaan om boodschappen te doen. Gelukkig voor mij was de winkel tot acht uur open zodat ik mijn week niet zonder eten hoefde te beginnen.
Thuisgekomen van boodschappen doen kon ik eindelijk een verkoelende douche nemen en heb ik eerst nog een wasje weggedraaid voordat ik eindelijk mijn oogjes kon sluiten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cyprus, Nicosia

Cyprus

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2012

Mijn laatste week,..

11 Juni 2012

Strand weekend

06 Juni 2012

Lang Weekend

27 Mei 2012

Selena

14 Mei 2012

De doop van Aris
Renate

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 698
Totaal aantal bezoekers 21697

Voorgaande reizen:

27 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Cyprus

Landen bezocht: